Національна служба здоров’я України за сприяння Проекту USAID/ UKaid «Підтримка реформи охорони здоров’я» розробила та направила медичним закладам, які уклали договір з НСЗУ, інструктивний лист № 2593/11-17-21 від 11.02.2021 р. щодо обов’язкових правил визначення місця та формату пакету Інформаційних матеріалів «Програма медичних гарантій» для пацієнтів.
Комплект документів «Програма медичних гарантій» це – повний перелік спектру безкоштовних для пацієнтів медичних послуг, що гарантується державою, і порядок їх отримання, обов’язки персоналу медичного закладу, який підписав договір з НСЗУ, інші корисні для громадян інформаційні матеріали. Все це, без сумніву, має велике значення, оскільки ми часто стаємо свідками неправильних дій пацієнтів через недостатню поінформованість.
Реформа ж передбачає не лише фінансування державою обов’язкового переліку видів лікарської допомоги у первинних і вторинних ланках медицини, але й свідому співпрацю між пацієнтом і лікарем, а також відповідальне ставлення обох сторін до своїх прямих обов’язків. Особливо рельєфно ці проблеми недостатньої поінформованості батьків помітні у дитячих медичних закладах. Саме заповнити цю інформаційно-правову прогалину покликаний проект USAID/ UKaid «Підтримка реформи охорони здоров’я», за сприяння якого і було розроблено пакет Інформаційних матеріалів «Програма медичних гарантій» для пацієнтів.
На жаль, змушені констатувати, що знову не обійшлося без тієї горезвісної «ложки дьогтю у бочці меду»: знову, вже вкотре, центральні органи управління охорони здоров’я України демонструють атавістичну звичку реалізовувати важливі, необхідні для громадян інформаційні заходи забезпечення реформи, не передбачаючи жодного фінансування, – методом «виготовити за власні кошти».
Однак, не зважаючи на ці проблеми, адміністрація лікарні та колектив націлені і вмотивовані на реалізацію заходів реформи: у розпалі роботи щодо виконання проекту забезпечення доступності усіх об’єктів лікарні для маломобільних груп населення, хід яких контролює та забезпечує їх своєчасне виконання Руслан Кудринський, заступник генерального директора з технічних питань, роботу щодо виготовлення та розміщення Інформаційних матеріалів «Програма медичних гарантій» для пацієнтів доручено Центрові комунікації лікарні, а підготовку пакетів документів до контрактації послуг НСЗУ готують Ірина Король, заступник генерального директора з економіки та Людмила Танасеску, головний бухгалтер медичного закладу.
Ми не сумніваємося, – зазначив Сергій Сторожук, генеральний директор лікарні, – що спільні зусилля усього колективу дозволять нам вчасно виконати усі передбачені роботи і провести контрактацію послуг. При цьому, ми не забуваємо і про міжнародний Українсько – Румунський пілотний проект ЄС «Створення інфраструктури надання допомоги при невідкладних станах на транскордонних територіях», реалізація якого офіційно розпочалася з лютого 2021 року під керівництвом Аурела Рошки, завідувача новоствореного відділення, депутата обласної ради.
Центр комунікації
КНП Міська дитяча клінічна лікарня
Інструктивний лист № 2593/11-17-21 від 11.02.2021р.