ПЕРШ ЗА ВСЕ – НЕ ЗАШКОДЬ!

Безпека пацієнтів, за визначенням ВООЗ, – це відсутність шкоди, якої може бути завдано пацієнту в процесі надання йому медико-санітарних послуг, у тому числі зниження ризику необґрунтованої шкоди, пов’язаної з медико-санітарним обслуговуванням, до допустимого мінімуму. 

Саме так – «Перш за все – не зашкодь!» перекладається один із найстарших принципів медичної етики! Тому цей вислів став лейтмотивом до ідеї й ініціативи заснування Всесвітнього дня безпеки пацієнтів, який ми выдзначаэмо щороку 17 вересня.

Клятва Гіппократа, яку складає кожен медик, отримуючи диплом спеціаліста цієї галузі та вступаючи у самостійне життя спеціаліста, заснована саме на цьому принципі і жертовність медиків при виконанні своїх службових обов’язків, навіть у мирний час є предметом високої оцінки у суспільстві за усіх часів.

Сьогодні, коли у нашій державі точиться запекла боротьба з агресором, ми стаємо свідками ще однієї сторінки діяльності лікарів – медичні працівники на фронті, які з-під обстрілу забирають поранених бійців, бригади лікарів у прифронтових госпіталях, які продовжують боротьбу за життя поранених, яких евакуювали з передової, бригади швидкої допомоги, які працюють у близькому тилу за фронтом, стаючи улюбленими мішенями для ворожих дронів, ракет та снарядів.

Дякуючи нашим мужнім воїнам ЗСУ ми, лікарі Міської дитячої клінічної лікарні Чернівецької міської ради, знаходячись у далекому тилу, працюємо під мирним небом. А наш умовний фронт – це діти, які прибувають у лікарню разом із батьками за лікарською допомогою.

Саме тому тема безпеки маленьких пацієнтів – постійний пріоритет для нашого колективу. Ці питання є предметом обговорення і ретельного аналізу на нарадах, які регулярно проводить генеральний директор Дмитро Білоус спільно із заступниками по медицині Ольгою Бабиною та заступником з хірургічних питань Аурелом Рошкою, за участі усіх спеціалістів медичного закладу.

Лікарська допомога в Україні, яка наразі продовжує перебувати у стадії реформування та її оптимізації, націлена на досягнення головної мети – жодна дія не повинна зашкодити хворому! Наші лікарі, як і їх колеги з інших медичних закладів,  постійно обмінюються досвідом, навчаються, допомагають у діагностуванні та визначенні діагнозу.  Як свідчить світова медична статистика, помилок, які трапляються у лікарській справі, можна уникнути більш, як на 80 відсотків усіх негативних випадків.

І тільки синергія знань і досвіду різних медичних спеціалістів, вдосконалення технологічного процесу діагностування, оснащення медичного закладу новітнім лікувально-діагностичним устаткуванням дає гарантію на успіх!

Андрій Унгурян,
заступник генерального директора
із питань стратегічного розвитку лікарні